Smakusiowy blog wielotematyczny

Prażony len | Smakusiowy blog wielotematyczny

Prażony len

Nie ma jak to len. Dziś przedstawi wartości zdrowotne tego produktu.


Prażony len

Dużo osób do wszelkich ziaren podchodzi sceptycznie, ale to jest błąd ponieważ w ziarnach mamy dużo wartości odżywczych. Siemię lniane w postaci prażonej idealnie pasuję do wszelkiego rodzajów jogurtów, musli itd. Smakuje troszkę jak sezam. Jeśli chcemy być zdrowsi i urozmaicić sobie dietę to ten produkt jest idealny. A o to jakie wartości energetyczne ma w 100 g:

542 kcal / 2 237 kJ
Tłuszcz, w tym:43 g
- kwasy nasycone 4 g
Węglowodany, w tym:1,3 g-
cukry 0 g 
Błonnik 26 g
Białko 23 g
Sól0,09 g 
Żelazo 6,3 mg (45%*)
Magnez 230 mg (64%*)

Jakie widać troszkę kalorii zawiera, ale do jogurtów nie dajemy aż 100g;) wystarczy jedna łyżeczka. Dzienne spożycie do 2 łyżeczek. 

Jakie są właściwości zdrowotne w takim opakowaniu?

Siemię lniane

Posiada wiele zdrowotnych aspektów przede wszystkim:

- Obniża zły cholesterol, jak wiadomo wiele osób boryka się z tym problemem. Jeśli nie zadbamy o obniżenie złego cholesterolu możemy doprowadzić do miażdżycy
- len pomaga schudnąć,  przyczynia się on do przyśpieszenia metabolizmu, ułatwia przekształcanie pożywienia w energię zamiast w tłuszcz, a ponadto pobudza produkcję żółci rozkładającej tłuszcze
- Działa przeciw zaparciom.

Jak widać warto spożywać len w każdej postaci, dzięki prażonemu z pewnością nie jednej osobie on przypasuje. 

Ten i wiele innych zdrowych produktów znajdziemy na Straganie Zdrowia.



Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz